De meeste gestelde vragen

Hieronder vindt u een antwoord op de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen, neem dan gerust contact met ons op.

Is er ook een account waar ik mijn boekingen in kan zien?

Die is er zeker. Via Mijn Boekingen kan je bij jouw account komen om je boekingen in te zien. Als je op de link klikt hoef je daarna alleen maar het mailadres in te vullen waar je boeking mee gemaakt is. Vervolgens krijg je een mail waarmee je toegang krijgt tot de met dat e-mail adres gemaakte boekingen. Vervolgens kan je per boeking de status zien, of je nog een bedrag moet betalen en staan al je reisdocumenten daar ook klaar!

Ik ga komende zomer op vakantie vanaf Schiphol, wat nu?

Op dit moment weten wij nog niet meer dan dat er in de media naar buiten wordt gebracht. Zodra wij meer weten over welke vluchten niet doorgaan, nemen wij direct contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. Vanwege de enorme krapte in het aanbod van alternatieve vluchten is de kans dat als de vlucht geannuleerd wordt heel groot dat de gehele reis geannuleerd moet worden.

Welk reisadvies geldt momenteel voor het land waar ik naartoe wil reizen?

Op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen kan je lezen welk reisadvies de Nederlandse overheid momenteel afgeeft voor het land waar je naartoe wilt reizen.

Welke maatregelen gelden er momenteel in het land waar ik naartoe wil reizen?

Op https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen vind je naast het reisadvies ook veel informatie over de maatregelen die de lokale overheid in het land van bestemming neemt, of aan welke verplichtingen je moet voldoen om bijvoorbeeld het land in te mogen reizen.

Mag ik mijn huisdier meenemen naar het hotel of de accommodatie?

Of het is toegestaan om een huisdier mee te nemen verschilt per aanbieding. Onder het kopje Diensten staat dit bij elke aanbieding vermeld. Tevens staan daar ook de mogelijke extra kosten genoemd. U kunt bij het maken van uw boeking bij de opmerkingen vermelden dat u een huisdier mee wilt nemen, wij gaan dan de beschikbaarheid hiervoor bij het hotel of de accommodatie na.

Hebben jullie ook 1-persoonskamers?

Wij hebben zeker een aantal aanbiedingen met 1-persoonskamers. De meeste van onze aanbiedingen zijn wel gebaseerd op een bezetting van 2 personen per kamer en daarom betaalt u bij deze 1-persoonskamers wel vaak een toeslag. Als bij de aanbieding van uw keuze er geen 1-persoonskamer te kiezen is, dan voor die aanbieding deze kamer niet beschikbaar. U kunt wel gebruik maken van deze aanbieding, maar dient dan voor 2 personen te betalen.

Hebben jullie ook 3-persoons of familiekamers?

Als wij bij een aanbieding deze kamers beschikbaar hebben staat dit bij de aanbieding vermeld. Dit geldt voor slechts een klein deel van onze aanbiedingen, omdat de meeste aanbiedingen uit gaan van een standaard 2-persoonskamer.

Is het mogelijk om een babybedje of een extra bed op de kamer bij te plaatsen?

Als dit mogelijk is staat het bij de actie aangegeven en de eventuele extra kosten hiervoor betaalt u dan ter plaatse in het hotel. Veelal bieden wij enkel 2 persoonskamers aan en past daar niet altijd een baby of extra bed bij in. Of bij familiekamers geldt vaak op voorschrift van de brandweer of lokale autoriteiten een maximum van 4 personen. Als u hierover op voorhand duidelijk wil hebben dan kunt u dit altijd bij het hotel navragen. Mogelijk bieden zij het wel aan dat als u via ons boekt, zij u in een bepaalde kamer kunnen indelen waar dit past.

Ik kan niet boeken voor de door mij gewenste datum, hoe kan dit?

Wij hebben alle beschikbaarheid die wij voor een aanbieding hebben online staan. Dit betekent dat wij niet daarnaast nog meer aanbod hebben. Als op de kalender bij de aanbieding van uw keuze geen beschikbaarheid meer is (er staat dan geen prijs bij die datum) dan is het op die datum uitverkocht. Dit komt omdat wij werken met zeer scherpe prijzen die vaak maar beperkt beschikbaar zijn. Via het overzicht van al onze acties, dat u vindt op traveldeal.be/resultaten, kunt u bekijken welke alternatieven er zijn.

Kan ik ook een andere aankomstdag kiezen?

Het is helaas niet mogelijk om een andere dag voor uw aankomst te kiezen dan in de kalender wordt getoond. Dit heeft er vaak mee te maken dat het hotel of uw accommodatie werkt met weekend, midweek en week arrangementen.

Ik wil 2 of meer boekingen maken, betaal ik dan elke keer reserveringskosten?

Als u meerdere (aansluitende) boekingen tegelijk wilt maken voor dezelfde deal, dan kunt u deze gewoon online maken en beiden betalen. Als u vervolgens ons uw IBAN mailt, maken wij de dubbel betaalde reserveringskosten aan u over, zodat u maar 1x reserveringskosten betaald voor meerdere boekingen.

Mag ik zelf mijn vakantiehuisje schoonmaken?

Als bij de aanbieding vermeld staat dat er bijkomende kosten zijn, waaronder de eindschoonmaak, dan is dit verplicht en mag u dit niet zelf doen om deze kosten te besparen.

Mag ik mijn eigen bedlinnen meenemen.

Als bij de aanbieding vermeld staat dat er bijkomende kosten zijn, waaronder het bedlinnen en eventueel kosten voor het opmaken van de bedden, dan zijn deze verplicht en mag u dit niet zelf meenemen of zelf opmaken om deze kosten te besparen.

Moet ik mijn voucher in een keer besteden?

Nee, het is niet nodig om de hele voucher in 1x te besteden, het restbedrag blijft gewoon geldig.

Kan ik meerdere vouchers inwisselen op 1 boeking?

Dit is helaas niet mogelijk. Er geldt 1 uitzondering en dat is dat als u in het bezit van 1 of meerdere vouchers die u heeft ontvangen vanwege een door COVID geannuleerde boeking, u wel meerdere vouchers tegelijk mag inleveren. Online is dit helaas nog niet mogelijk. Als u in dit geval de boeking online maakt en in ieder geval al 1 voucher inwisselt op de boeking en vervolgens het restant niet betaalt, maar even contact met ons opneemt, kunnen wij de andere voucher(s) voor u direct aan de boeking toevoegen.

Kan ik ter plaats mijn boeking betalen?

Het is niet mogelijk om uw boeking ter plaatse te betalen. U dient direct bij reservering aan ons (aan) te betalen.

Kan ik ook een bedrag nu aanbetalen en dan een week voor vertrek het restant voldoen?

Het is bij ons mogelijk om een aanbetaling van 35% + €19,95 te doen als u een boeking maakt van €817,95 of hoger. 42 dagen voor vertrek dient u het restant dan te betalen. Alle bedragen lager dan €817,95 dient u direct bij boeking te voldoen.

Tot wanneer kan ik kosteloos annuleren?

Vanwege onze lage actieprijzen is het vaak niet mogelijk om kosteloos te annuleren. Wij zullen voor elk specifieke boeking na moeten gaan welke voorwaarden er door het hotel gehanteerd worden daarvoor.

Ik wil graag weten hoe jullie aan mijn e-mail adres komen?

In het kader van de AVG zullen wij u deze gegevens uiteraard graag verstrekken. Wilt u hiervoor een e-mail sturen naar klantenservice@traveldeal.be. Wij komen hier dan binnen 10 werkdagen op terug.

Ik wil me uitschrijven voor de nieuwsbrief hoe doe ik dat?

Onderaan elke nieuwsbrief zit een link om u (deel) uit te schrijven voor onze nieuwsbrief. U kunt er ook voor kiezen om tijdelijk de ontvangst van onze nieuwsbrief te pauzeren. Als u zich heeft uitgeschreven kan het zijn dat u toch nog 1 of 2 dagen een nieuwsbrief van ons ontvangt, want de verwerking van de uitschrijvingen duurt even. Als het onverhoopt niet lukt om u uit te schrijven, stuurt u dan even een mail naar klantenservice@traveldeal.be, dan verwerken wij dit voor u.

Ik heb een boeking gemaakt en betaald, maar ik heb geen voucher ontvangen?

Het kan voorkomen dat de mail met onze voucher in uw ongewenste mail / spam terecht komt, wilt u die even controleren en anders contact met ons opnemen via 038 081966 of klantenservice@traveldeal.be. Dan versturen wij deze opnieuw aan u.

Wanneer ontvang ik mijn cadeaukaart?

De cadeaukaarten zullen digitaal worden verzonden in de 2e week van januari. Wens je al eerder gebruik te maken van het tegoed dat je gaat ontvangen op deze cadeaukaart, neem dan even contact met ons op.

Wanneer ontvang ik mijn kortingsbon?

De kortingsbonnen zullen digitaal verzonden worden in de 2e week van januari naar het e-mailadres waarmee de boeking gemaakt is.

Aanbod en kosten

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Ik heb een klacht. Wat kan ik doen?

Je mag je klacht(en) over één van onze producten of onze dienstverlening mailen naar klantenservice@traveldeal.be. We nemen je klacht(en) altijd met uiterste zorg binnen 24 uur in behandeling en handelen deze binnen 14 dagen af. Als we de door jou ingediende klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen heb je de mogelijkheid om deze bij de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) in te dienen. Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Bookit zal bij geschillen tussen de Reisdienstverlener en de Reiziger over de uitvoering van de Reisdienst een bemiddelende rol aannemen zonder zelf partij bij het geschil te worden. Bookit is immers slechts een bemiddelaar/tussenpersoon bij de totstandkoming van de (pakketreis)overeenkomst.

Vallen reizen onder het herroepingsrecht?

Nee, reizen vallen niet onder het herroepingsrecht. Thuiswinkel.org heeft een aantal uitzonderingen op het herroepingsrecht aangegeven. Zo hebben klanten geen herroepingsrecht voor diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn onder andere reizen, evenementen en tickets.

Reserveren

Hoe ontvang ik de bevestiging van mijn reservering? Je ontvangt je voorlopige en definitieve reserveringsbevestiging op je e-mail adres.

Wanneer ontvang ik de bevestiging van mijn reservering?

Je ontvangt je voorlopige bevestiging binnen 15 minuten na het bevestigen van je reservering. Je definitieve reserveringsbevestiging ontvang je nadat we de reservering helemaal hebben verwerkt, akkoord en betaald is. Dit doen we zo snel mogelijk en afhankelijk van de betalingswijze is dit binnen 24 uur.

Hoe komen de zoekresultaten tot stand?

Onze ranking - en sorteeropties

Onze zoekresultaten tonen alle acties (hotels, vakantieparken, rondreizen, hotel+vlucht etc) die bij je zoekopdracht passen.

Wanneer je je zoekresultaten voor het eerst ziet, zijn ze gesorteerd op ‘Populariteit’. Het gemaakte aantal boekingen kunnen daarbij de ranking van de actie beïnvloeden.

Je kunt deze resultaten ook sorteren op prijs, sterren of nieuwste.

  • Op prijs Acties met lagere prijzen verschijnen hoger in de resultaten.
  • Op sterren (hoogste eerst) Accommodaties met meer sterren* staan hoger in de lijst.
  • Op nieuwste De nieuwste acties staan bovenaan.

Om de resultaten te reduceren kun je filters, zoals Land / Streek / Verzorging / Faciliteiten, gebruiken.

Hoe werkt jullie procedure voor het melden van illegale content?

Wij doen uiteraard onze uiterste best om geen illegale content op onze website te verspreiden. Bent u van mening dat er wel sprake is van illegale content dan kunt u dit aan ons melden. Dit kan via klantenservice@traveldeal.be of via het contactformulier dat u vindt op traveldeal.be/contact. Om uw melding in behandeling te kunnen nemen moet u ons minimaal onderstaande sturen in het bericht:

  • Een gemotiveerde verklaring van de redenen waarom de content illegaal is.
  • De precieze elektronische locaties (URL's) waar de illegale content te vinden is.
  • Uw naam en e-mailadres.
  • Een verklaring dat u de melding te goeder trouw indient en dat alle door u verstrekte informatie en bewerkingen nauwkeurig en volledig zijn.
iDeal Mister Cash Visa Mastercard Maestro